A Nagy család

2007-ben elértük életünk egyik célját, saját kertes házba költözhettünk. Még nincs készen, de mi már boldogan birtokba vettük. Az építkezés után lassan visszazökken az életünk a normális kerékvágásba.
Azóta gyarapodtunk 4 macskával, 2 kutyával, szépítjük a kertünket és rengeteg sok ötletünk, tervünk van a jövőt illetően. Milu és NaP ír itt a hétköznapjaikról.

Creative Commons Licenc

Állatkáink: (Katt!)




PitaPata Cat tickers

PitaPata Cat tickers

PitaPata Dog tickers

PitaPata Dog tickers

PitaPata Cat tickers

PitaPata Cat tickers

Mi (fotók)

Építkezésünk 2007

haz_kicsi.jpg

emblema_170.jpg

.
Időjárás előrejelzés

Szmogtérkép Bp.

.
Budapest szmogtérképe

Felhőkép

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Milu75: Szia Mócika, A felszín alatt tudod, mindig vannak problémák. És az a nem mindegy, hogy ezeket hogyan kezeljük. Nálunk látszólag tényleg hasonló volt az érdeklődés, de ez önmagában nagyon kevés! Az élettől egészen mást akarunk és másért teszünk! ... (2016.02.11. 09:38) Közlemény
  • Mócika: Milu!!!!!!!!! Nem akarok hinni a szememnek! :(Nálatok összeillőbb párt keresve sem találni.Annyira közös volt bennetek az érdeklődés minden iránt, hogy el sem tudom képzelni mi oka lehet a szétválásnak!Meg vagyok döbbenve és nagyon-nagyon sajnálom ... (2015.05.01. 16:32) Közlemény
  • Krisztinca: :-( (2015.04.21. 21:28) Közlemény
  • Katalin Farkas: Kedves Nagy család! Egyszerűen imádlak olvasni benneteket,hihetetlenül aranyos a két kutya a kert pedig gyönyörűséges. Üdvözlettel: Kati (2014.05.19. 22:49) Virágos
  • Ákos macska: Én úgy szoktam az ilyen kisebb virágokat közelről fotózni, hogy mögé teszem a kezemet,(vagy egy kartont)és akkor nem a háttérre fog fókuszálni! :) ( Persze csak ha az élességre értetted hogy a legnehezebb lefotózni) :) (2014.03.12. 15:00) Hétköznap
  • Mócika: Szia Milu és Peti. Nagyon örülök, hogy Ti is megtapasztalhattátok ezt a két kis csodát!Mi szeptember hetedikén voltunk Abonyban a macskaklubbal.Ott találkoztunk és ismerkedtünk egymással és a tigriskékkel. Nekem még a kezembe adták és odabújt a nya... (2014.03.12. 14:59) Sibir és Ussuri
  • NaP: Szia Gezaneni33! Persze, azóta is rendben működik a két szikkasztó! Mindkettő kb. 1 köbméter és kb. 210 nm a tetőről folyik beléjük a víz (fele-fele arányban). (2014.03.12. 14:51) Kész a szikkasztó!
  • Utolsó 20

Látogatók...

Éppen most...

Térképen...

free counters

Szorgos, dolgos...!

2009.04.04. 21:44 Milu75

Jelentem: Alig élek... Peti nem különben... Vissza kell rázódnunk a szorgos, dolgos hétvégékre, ha azt szeretnénk, hogy csilli-villi legyen a kertünk, na meg a házunk! Megteszünk mindent, talán még töbet is! :D

Érdekes volt a mai nap, mert amit elterveztem, asszem nem is kezdtem hozzá. Viszont jött feladat dögivel. És végül is ezek is tervben voltak, csak nem pont mára. Na mindegy... Peti viszont a terv szerint haladt: még az ősszel elhatároztuk, hogy csinálunk 3 állványt a futó növényeinknek. Egyrészt, hogy szép rendezett legyen, másrészt meg néhol nem árt takarni... Ősszel már meg is vettünk hozzá mindent, sőt még le is festettük a zártszelvényeket, rácsokat, mindent. Mára maradt az összeillesztés, amihez Peti méricskélt, lukakat fúrt, összeillesztett és végül délután betonozott. Igyekeztem neki segíteni, amiben tudtam. Egyszer ugyan összekaptunk, mert kicsúszott az a fránya rács, mikor Peti rángatta a rudat. De nem állhattunk meg, mert akkor meg a beton kezdett kötni, blablabla... Szóval Mi már csak ilyenek vagyunk. Ha kicsit nehezebb az összedolgozás, akkor van egy kis feszkó. :D

Az Én napom gazolással telt. Illetve az már ásás volt a javából. Hiszen a földben néhol olyan gyökér hálózatot találtam, hogy azt csak az ásóval tudtam kiforgatni. Nagyon remélem, hogy amit most felástam, nem kell majd minden évben... Iszonyatosan sok "sárga virágot" ültettem el, a maradékot pedig kihordtam az utcára. A terv, hogy holnap ott is gazolok és oda ültetem a maradékot. Ami több, mint amennyit a kertbe raktam! :D Szóval? Senki? Mert szívesen adom, van dögivel!!! 

A házimunkára nem sok időm maradt, de próbáltam minden egyes bent töltött percet kihasználni. Reggel, mire kivonultunk a kertbe, már ki is tergettem a 2 adag ruhát! Aztán mikor Peti elszaladt másik fúrófejet venni, iszonyat gyorsasággal porszívóztam egyet... Majd irány vissza a kert.

Este Peti még füvesített egy kicsit. Szerintem már elvonási tünetei lennének, ha nem szórhatna ki csak egy keveset minden nap. De tréfa félre: Tuti jól csinálja. És nagyon lelkes!!! :) Én pedig hátrahordtam a muskátlikat a teraszra, és kicsit szétpakoltam a téglákat. Majd csak holnap illesztem a ládákat a helyükre, aztán pedig kérek mindenkit, hogy imádkozzon értük. Azaz fohászkodjuk együtt, hogy hajtsanak is ki! :D

Megjegyezném még, hogy nagyon elgondolkodtam ma a rövidnadrágon. Annyira meleg volt, hogy mind ketten izzadtunk is, mint egy ló. (Tényleg: A ló izzad???) Peti le is vette a pólóját, Én pedig halásznadrágra váltottam. Kezdetnek megteszi. És szerintem le is pirult picit az arcom! Hogy van ez? : Kimarad a tavasz és rögtön jön a nyár?

Fergetegesen rengeteg képet hoztam: :)
Peti és a fúrás: Pirosat...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Barnát... :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Előtte persze mindig méricskélt... Ez már az uccsó azt hiszem:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A sárga virágocskáknak ez a fele:
Csak gondoltam megmutatom, hátha tegnap nem lett jó a kép! :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Milu reggeli kaki szedése... Süti segédletével:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Majd érdemi munka: A virágoskert reggel...
(megjegyezném, hogy van egy másik is, amihez ma hozzá sem tudtam szagolni...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nekiláttam:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Eredetileg csak a kecskerágót akartam előre vinni... Aztán rábukkantam a gaz hálózatra a föld alatt. Nem lehetett othhagyni, sem félbehagyni a kiskertet...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A kecskerágót azért előre vittem: Előtte...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utána... :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Utolsó simítások:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Majd visszatértem a gazoláshoz:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Masnika pici kutty: Mindig mellettem... :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Süti, a jóég tudja merre járt. Csak a hangja alapján tudtuk, hogy most éppen a ház előtt ugat, most jön, vakkant, szaglászik, rohan! Annyira elvan a kertben... El is fáradt ma rendesen! :)

Aztán eljött az ebédidő. Természetesen eme igen kemény dolgos naphoz, ma egy gyümölcs nap párosult. Ez viszont nem panasz, sokkal inkább büszkeség, hogy kibírtam! :)

Ami délelőtt megtisztult: Orgonák...


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ami többek között délutánra maradt...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Az ebéd: Életem első igazi ananásza! :)
Mócika segítségével már könnyen ment a "felbontás" :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A teljes mai menü: Mármint az ebédem...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Süti nem diétázik, de a fincsi répáját azért kikövetelte! :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pihenő nuku, gyorsan vissza a kertbe! 
Virágoskert befejezve:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Még az Angyaltrombitát is kihoztam ma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Petinél pedig indult a betonozás. Az adagok kicsik voltak, na meg keverőnk sincs, ezért mindent kézzel csinált. Sóder, cement és víz a talicskába:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Aztán lapáttal keverés: Kemény meló!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Szedernél az állvány:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kutya meleg volt...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Aki tehette, levetkőzött: :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Állvány az egyik futónál:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Itt látszik, hogy a 2 új szőlőhöz is betonozott Peti "karókat". Azok közé ugyanolyan feszítődrót kerül majd, mint amilyen a szőlők mindegyikénél van.

Aztán állvány a másik futónál: Ház előtt...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
A kert egy másik szeglete: gazolás a sarokban...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Masni segít: :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Az eredmény: Ide nagyon sok "sárga virág" került!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tegnap ezt nem is mondtam: Egy pampafüvet is kaptunk a szomszédoktól. Náluk ugyanis árnyékban van és a fele már ki is rohadt... Na nálunk aztán tobzódhat! :)
Süti segít!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Az utcát is elkezdtük, de csak egy kis kék virágot ültettünk. A sárga túl sok lett volna. Már nem volt erőm! A kék pedig nem is bírta volna ki holnapig... Holnap talán majd hozok egy job képet:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Peti és a levezető füvesítése:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Én pedig kihordtam a tavalyi kis kerti lámpácskákat. így már teljes ez a kis kertecske:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A múltkor vettünk ám még pár ilyen lámpácskát, amiből kettőt ki is raktam a lépcső két oldalára. Ezek most este már világítottak is! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Az Én esti levezetésem: Muskátlik a teraszra...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Szélfogó téglák kicsit szétpakolva...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Cicókákról ma megint csak egy-egy kép akad... :(
Vilmos lelkesen segített a mosásban. Vagy a tergetésnél? Már nem emlékszem... :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ábel pedig a kiürült szennyesládát élvezte! :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Délutáni szieszta: Lola

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ábel:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Esti pihi: Zeusz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Prémium kép: Szerintem nagyon jól sikerült fotó a nyíló japán juharunkról...

1 komment

Címkék: gyümölcs kutya macska süti lola kert ábel muskátli zeusz ananász masni betonozás vili füvesítés gazolás angyaltrombita

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyek.blog.hu/api/trackback/id/tr491046576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szia Milu.
Örülök, hogy hasznát vetted az útmutatónak. Így már nem is olyan bonyolult, ugye?
Rengeteget dolgoztatok,rohamosan szépül az udvar és a kert. Nagyon ügyesek vagytok.
Most kellemes pihenést kívánok a holnapi folytatáshoz, mert gondolom lesz.
üdv: Mócika
süti beállítások módosítása