A Nagy család

2007-ben elértük életünk egyik célját, saját kertes házba költözhettünk. Még nincs készen, de mi már boldogan birtokba vettük. Az építkezés után lassan visszazökken az életünk a normális kerékvágásba.
Azóta gyarapodtunk 4 macskával, 2 kutyával, szépítjük a kertünket és rengeteg sok ötletünk, tervünk van a jövőt illetően. Milu és NaP ír itt a hétköznapjaikról.

Creative Commons Licenc

Állatkáink: (Katt!)




PitaPata Cat tickers

PitaPata Cat tickers

PitaPata Dog tickers

PitaPata Dog tickers

PitaPata Cat tickers

PitaPata Cat tickers

Mi (fotók)

Építkezésünk 2007

haz_kicsi.jpg

emblema_170.jpg

.
Időjárás előrejelzés

Szmogtérkép Bp.

.
Budapest szmogtérképe

Felhőkép

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Milu75: Szia Mócika, A felszín alatt tudod, mindig vannak problémák. És az a nem mindegy, hogy ezeket hogyan kezeljük. Nálunk látszólag tényleg hasonló volt az érdeklődés, de ez önmagában nagyon kevés! Az élettől egészen mást akarunk és másért teszünk! ... (2016.02.11. 09:38) Közlemény
  • Mócika: Milu!!!!!!!!! Nem akarok hinni a szememnek! :(Nálatok összeillőbb párt keresve sem találni.Annyira közös volt bennetek az érdeklődés minden iránt, hogy el sem tudom képzelni mi oka lehet a szétválásnak!Meg vagyok döbbenve és nagyon-nagyon sajnálom ... (2015.05.01. 16:32) Közlemény
  • Krisztinca: :-( (2015.04.21. 21:28) Közlemény
  • Katalin Farkas: Kedves Nagy család! Egyszerűen imádlak olvasni benneteket,hihetetlenül aranyos a két kutya a kert pedig gyönyörűséges. Üdvözlettel: Kati (2014.05.19. 22:49) Virágos
  • Ákos macska: Én úgy szoktam az ilyen kisebb virágokat közelről fotózni, hogy mögé teszem a kezemet,(vagy egy kartont)és akkor nem a háttérre fog fókuszálni! :) ( Persze csak ha az élességre értetted hogy a legnehezebb lefotózni) :) (2014.03.12. 15:00) Hétköznap
  • Mócika: Szia Milu és Peti. Nagyon örülök, hogy Ti is megtapasztalhattátok ezt a két kis csodát!Mi szeptember hetedikén voltunk Abonyban a macskaklubbal.Ott találkoztunk és ismerkedtünk egymással és a tigriskékkel. Nekem még a kezembe adták és odabújt a nya... (2014.03.12. 14:59) Sibir és Ussuri
  • NaP: Szia Gezaneni33! Persze, azóta is rendben működik a két szikkasztó! Mindkettő kb. 1 köbméter és kb. 210 nm a tetőről folyik beléjük a víz (fele-fele arányban). (2014.03.12. 14:51) Kész a szikkasztó!
  • Utolsó 20

Látogatók...

Éppen most...

Térképen...

free counters

Idei kolbásztöltés

2010.01.16. 22:28 Milu75

Szombat:

Most már hagyomány. :) Minden évben januárban házi kolbászt készítünk. Disznót ugyan nem ölünk, de biztos helyről kapjuk a húst. (Megjegyzem, Én soha életemben nem voltam még disznóvágáson. Szerintem nem is bírnám lelkileg...)

Nos tehát ma is korán kellett kelni, hogy időben leérjünk és még ebéd előtt bekeverjük a cuccot. Peti volt a nap hőse, még vezetni is Ő vezetett, Én meg szépen elaludtam mellette az anyósülésen. Oda is és vissza is... :D
Szóval leértünk. Peti nagybátyja már reggel elment a húsért, Peti Mamája kikészítette és ki is mérte a fűszereket, így nekünk "csak" az összekeverés maradt. Nagyon jól haladtunk. Peti csak gyúrt, gyúrt, gombócokat csinált, majd megint gyúrt és még mindig csak gyúrt. :) Én közben átmostam a beleket, majd méretre daraboltam, na meg fotó riporterkedtem.

Az ebédet Mama csinálta. Ma is új kaját próbáltam ki, illetve új halat. Mikor Petit megismertem, még elképzelhetetlennek tartottam, hogy Én valaha is halat egyek. Aztán szépen lassan megkóstoltam... Először a harcsát szerettem meg, majd a süllőt. Most ponty volt ebédre, amit még mindig nem tartok valami ízletesnek és amúr is volt, ami már egy fokkal jobb. Szép fehér húsa van, egészen kevés szálkával. Kettő szeletet is ettem!

Ebédre átjöttek Peti nagybátyjáék: Pisti és Éva. Pisti ott is maradt a végén nekünk segíteni a töltésben, ahogy ezt minden évben teszi. Itt is nagyon köszönjük neki, nélküle nehezen boldogulnánk... :) Majdnem 2 órán keresztül ment a töltés, tekerés és szortírozás. Az össz mennyiség 25kg, aminek a felét hagytuk ott füstölni, a másik felét pedig itthon pakoltam a mélyhűtőbe sütnivalónak. Nyammmi.... :D Peti meg közben állatira elfáradt, ami nem is csoda: elég nehéz azt a szerkezetet tekerni! 

Ugye hazafelé is aludtam, bár egyszer felébredtem, mikor tankoltunk. Brrr..., de hideg volt, azt a mindenit! :O Itthon pedig bezacskóztam a kolbikat, mindet lemértem és felcímkéztem, majd a cicák és Masni "segítségével" bepakoltam a frigóba.

Amit meg az elején kellett volna említenem, hogy miért pont ma mentünk Szarvasra: Peti Mamájának most hétvégén van a születésnapja. Tavaly nagy "bulit" csaptunk a kerek szám miatt, ám idén azt kérte, ne legyen felhajtás. Azt mondta, igazából neki minden nap ünnep, ha Mi negyünk... :) Azért Mi nagyon is felköszöntöttük! BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT MAMA!!! :)

Próbálom mindezt képekben is megmutatni:
Kertünk reggel: fagyban...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leyland ciprusok:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Hopp! Egy ugrás: Friss, ropogós, még meleg pogácsa várt minket Szarvason... :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Munkára készen: Peti, a fűszerek és a hús!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Piros paprika...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Só és fokhagyma...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Bors, aztán köménymag...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gyúrás! :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vaku nélkül... Alakul!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A "hentesfiú"... :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ebéd után indulhatott a töltés: Munkára készen...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Töltés a töltőbe: :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Belek...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A szerkezet:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Használat közben:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Az első szépség:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
És az összes: :)
Sütnivaló...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Füstre...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visszük/Hozzuk:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Már itthon: becsomagolva, lemérve és felcímkézve:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pakolás a fagyasztóba:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prémium: Még egy reggeli kép a két nagyfiúról.
Mind ketten bepréselődtek a szék alá! :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy évvel ezelőtt...>>

szerintünk: (5/5)
Véleményetek a bejegyzésről...: (4,9/5)

Szólj hozzá!

Címkék: kutya macska lola hal kert pogácsa fagy zeusz kolbász füstölt ebéd töltés masni amúr vili sütnivaló

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyek.blog.hu/api/trackback/id/tr901678143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása