A Nagy család

2007-ben elértük életünk egyik célját, saját kertes házba költözhettünk. Még nincs készen, de mi már boldogan birtokba vettük. Az építkezés után lassan visszazökken az életünk a normális kerékvágásba.
Azóta gyarapodtunk 4 macskával, 2 kutyával, szépítjük a kertünket és rengeteg sok ötletünk, tervünk van a jövőt illetően. Milu és NaP ír itt a hétköznapjaikról.

Creative Commons Licenc

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

• Milu75: Szia Mócika, A felszín alatt tudod, mindig vannak problémák. És az a nem mindegy, hogy ezeket hogyan kezeljük. Nálunk látszólag tényleg hasonló volt az érdeklődés, de ez önmagában nagyon kevés! Az élettől egészen mást akarunk és másért teszünk! ... (2016.02.11. 09:38) Közlemény
  • Mócika: Milu!!!!!!!!! Nem akarok hinni a szememnek! :(Nálatok összeillőbb párt keresve sem találni.Annyira közös volt bennetek az érdeklődés minden iránt, hogy el sem tudom képzelni mi oka lehet a szétválásnak!Meg vagyok döbbenve és nagyon-nagyon sajnálom ... (2015.05.01. 16:32) Közlemény
  • Krisztinca: :-( (2015.04.21. 21:28) Közlemény
  • Katalin Farkas: Kedves Nagy család! Egyszerűen imádlak olvasni benneteket,hihetetlenül aranyos a két kutya a kert pedig gyönyörűséges. Üdvözlettel: Kati (2014.05.19. 22:49) Virágos
  • Ákos macska: Én úgy szoktam az ilyen kisebb virágokat közelről fotózni, hogy mögé teszem a kezemet,(vagy egy kartont)és akkor nem a háttérre fog fókuszálni! :) ( Persze csak ha az élességre értetted hogy a legnehezebb lefotózni) :) (2014.03.12. 15:00) Hétköznap
  • Mócika: Szia Milu és Peti. Nagyon örülök, hogy Ti is megtapasztalhattátok ezt a két kis csodát!Mi szeptember hetedikén voltunk Abonyban a macskaklubbal.Ott találkoztunk és ismerkedtünk egymással és a tigriskékkel. Nekem még a kezembe adták és odabújt a nya... (2014.03.12. 14:59) Sibir és Ussuri
  • NaP: Szia Gezaneni33! Persze, azóta is rendben működik a két szikkasztó! Mindkettő kb. 1 köbméter és kb. 210 nm a tetőről folyik beléjük a víz (fele-fele arányban). (2014.03.12. 14:51) Kész a szikkasztó!
  • Utolsó 20

Látogatók...

Éppen most...

Térképen...

free counters

Vinye - Cuha szurdok

2013.07.07. 21:36 Milu75

Vasárnap:

Vinye egy csodás hely!!! A Cuha-szurdok pedig a másik. :) És mind a kettő a Bakonyban található. Messze van tőlünk, de igazából ez is viszonyítás kérdése. Az egész országunk aprócska a Földhöz képest...

Szóval: voltunk már itt egyszer, akkor kalandosra, hosszúra és fárasztóra sikerült ez az útvonal. Illetve ugye tele volt a Cuha-patak, éppen akkor áradt. A szurdokban végig zúgott, ahogy zúdult lefelé a sok-sok víz. Már maga a hang is félelmetes volt. Most pont azért jöttünk, hogy megnézzük, mennyire járható a szurdok. Kíváncsi is voltam, mennyi vizet találunk...

Időben érkeztünk Vinyére. Jött Velünk megint Erzsi és kutyája Manci, ám most még Ági, Feri, Bigi és Adri, Tapsi is csatlakozott. :) Indulás előtt leültünk a büfében, ahol kávéztak a többiek, sőt még a napi ajánlatot is megkóstolták, ami tönkölybúzából készült medvehagymás lángos volt. :) Elmondásuk szerint nagyon finom! (Najó, biztosra tudom, mert a túra végén Én is ettem. :P)

Nem ücsörögtünk sokat, meleg volt és nem tudtuk, mi vár ránk majd a szurdokban... Indultunk. :) Eleinte sétálósan, a patak mellett haladtunk. Megkóstoltuk a Kőpince forrás vizét, megcsodáltuk a barlangot... A kutyák már itt az elején csobbantak a vízben. Bigi és Tapsi egészen nyakig merültek a hűsben. Süti és Masni csak a labukat mártóztatták meg, de náluk már ez is nagy szó. :) Erzsivel még csodálkoztunk is, hogy mennyire bátrak most az elmúlt túrához képest. Akkor ugye Süti nagyon nyüsszögött és nem mert átjönni a patakon utánunk. Most meg..? :) Talán még élvezte is. ;)

Nemsokára elhagytuk a patakot és kiértünk az erdőből. Következett a Zsidó rét, ami azért elég nagy és hosszú szakasz. Mármint a tűző naphoz képest. Vagyis meleg volt, nagyon sütött a nap, leginkább a fák árnyékára vágytunk... Azért csak nekivágtunk és átbattyogtunk a réten. Na itt aztán futkostak kedvükre a kutyik. Már csak azért is, mert pl. Peti megpróbált a rét szélén az árnyékban menni, míg Én Adrival a rét közepén próbálkoztunk. :D Süti és Masni pedig futkostak köztünk. Lógott is a nyelvük rendesen... :)

A rét végén várt minket a hűsebb erdő... Hamarosan oda is értünk a Pakuts-pihenőhöz, az elágazáshoz, ahol döntenem kellett. Mert mondtam Petinek, hogy ha esetleg most is sok víz lenne a patakban, akkor Én inkább nem megyek be a szurdokba, nem akarom a többieket hátráltatni a lassúságommal. Nagyon édesek voltak a többiek, mert mondták, hogy majd segítenek és amúgy sem sietünk most sehova. Szóval menjek nyugodtan. Kicsit azért tartottam tőle, mi lesz velem, de csak elindultam. :) És milyen jól tettem! Bár most sem volt könnyű, de csak megcsináltam. :) Az elején nagyon megdöbbentem, mikor megláttam a totál üres medert. :O Bele is mentünk, hogy majd ott fogunk haladni... Ám ez meg annyira sáros volt, hogy néha azt hittem, elsüllyedünk. :D A táj ismét lenyűgözött. És bár most is leginkább a lábam elé néztem, felfedeztem olyan gyönyörű sziklákat, amiket a múltkor észre sem vettem. :O
Peti nagyon sokat segített, mikor a kisebb-nagyobb sziklákon bukdácsoltam. Vagy éppen nem mertem ide-oda lépni... Köszönöm szépen!!! Plusz Ági és Erzsi támogatását is. Csodásak vagytok! :)
Lassan elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ahol a múltkor visszafordultunk. Most ugye tudtunk a mederben a köveken menni... És innen, lentről feltekintve konstatáltam, hogy nagyon jó döntést hoztunk a múltkor. Még most, így is necces volt néha nekem, akkor tuti nem ment volna...
Nemsokára vége lett a szurdoknak, megtaláltuk a másik barlangot, ahova a TúraCsajok fel is másztak. Igazi hősök. :) Majd már az Ördög-réthez kellett volna érnünk... De előttünk pár nagyon nagy szikla állta utunkat. :O Az út ugye fentebb ment a domboldalban... Ezért aztán fel kellett másznunk egy mini, de annál meredekebb szakaszon. A többieknek ez megint nem volt nehéz, de Én mégis büszke vagyok magamra, hogy sikerült egyedül. Peti jött mögöttem, hogy ha esetleg visszaesnék, akkor még Őt is magammal sodorjam. Még jó, hogy ott, akkor nem erre gondoltam. Szóval kapaszkodtam a gyökerekbe és szépen, lassan felhúztam magam az útra. Éreztem a vádlimat utána. ;)

Na innen már tényleg csak séta volt az Ördög-rétig. Ez csak pár lépés és le is ülhettünk a padokra. :) Erzsi meglepetéssel készült: elővarázsolt a táskájából fél kg kenyeret, 6 szelet szalonnát és hagymát. A fiúk fát gyűjtöttek gyújtósnak és nyársnak is. Hamar fellángolt a tűz és elkezdődött a sütögetés. Szuper volt a hangulat. Jólesett ücsörögni... Kutyókák is mind pihentek, Masni még az asztalra is felmászott. :D Majd kapott a popója alá egy törölközőt is, amire gyorsan lefeküdt. Fő a kényelem kérem szépen. ;)
Peti csinált nekem egy csoda finom kenyerek, rajta egy kis szalonnával és hagymával. Szuper finom lett, köszönöm szépen!! Természetesen a kutyák sem maradtak éhesen (Nem mintha egész túrán keresztül nem kapnának egy jutifalit sem. :D), megkapták a szalonna bőrét, amit boldogan ropogtattak.

Kicsit még ücsörögtünk, beszélgettünk, tervezgettünk, majd elindultunk visszafelé. Egy rövid szakaszon felfelé, majd innentől kezdve már enyhén ereszkedtünk lefelé... Először egy murvás úton, majd egy mini szakasz fenyőerdőben értünk vissza a Pakuts-pihenőhöz. Itt készítettünk egy csodás csoportképet, majd elindultunk vissza Vinyére. Az erdőben még hagyján, bandukoltunk lassan... De a rétre nagyon nem vágytunk ki. Egyre melegebb lett, már kb. 30 fok is lehetett és persze sehol egy felhő az égen. Azért csak kimerészkedtünk, nem nagyon tehettünk mást. Itt már lemaradtam, kicsit fájt a bokám... Peti előre"rohant" és fényképezett visszafelé. ;)

A rét után pedig megint patak, még egy utolsó megmártózás és átkelés következett, majd Vinyén lerogytunk a büfében. :D Kávét ittunk és lángost ettünk és persze pihiztünk. :) Nagyon rendesek voltak a büfések, még a kutyáknak is hoztak vizet. Ez nekem nagyon szimpatikus volt. Aztán be is mentem és mondtam nekik, hogy kb. egy hónap múlva jövünk megint, de akkor már sokkal több kutyával. :) Azonnal felajánlották, hogy lehet jönni a turistaházba is...

Ezek után már csak a kocsikba kellett beülnünk és Petinek hősiesen hazavezetni. Tényleg hős volt. Mert bár ivott egy kávét és energiaitalt is, mégis elálmosodott. Azért csak fárasztó volt a nap... Meg is álltunk kétszer egy-egy benzinkútnál. Mondjuk akkor az autó kereke is közbeszólt, de... Az már megint más.

Sok-sok kép készült. :)

Kőpince barlang:
Fürdés... ;)
Átkelés...
Zsidó rét: arra megyünk...
Indulás!
Rohanjunk Anya-gazdihoz :)
A végén be az erdőbe!
Ez nagyon szép :)
Irány a szurdok!
A döbbenet: üres meder... :O
Azért sáros...
Néhol megállt a víz és kis tavacskák keletkeztek:
Amibe Süti bele is ment :D
Iszappakolásban volt része ;)
Itt már jutifalit kap a sáros talpú...
A meder:
Néhol melette is lehetett menni...
Süti, a bátor!
Lenyűgöző!!!
Ez itt az "út" :
Megyünk...
Kicsit könnyebb szakasz:
Majd ismét óvatosan! Átmásztunk...
A TúraCsajok felmásztak! Remete-barlang:
Visszatekintve: Ott mentek fel, balra...
Az Én kis mini meredek szakaszom: Adri még lent...
Aztán már szépen,lankásan, séta:
Az Ördög-rétig:
Tűzcsiholás...
Sütés!!!

Masnika, a kényelem bajnoka!
Bigi már megunta, hogy nem mehet közelebb...
Peti csinálta nekem <3
Azért neki is maradt... ;)
Még egy kis ücsörgés...
Aztán indulunk tovább:
Erdőben fel!
Majd lankásan tovább:
Fenyves...
Mai csipet-csapat :)
Átkelés...
Indulás vissza a kocsikhoz:
Újból itt a rét: Szép nagyon!
Viszont rettentő meleg volt...
Lemaradtam. Jövünk már!
Pataknál megint megmártóztak a kutyik :)
Visszaérkezés...
Büfé!
Kutyik elfáradtak...
Lángos:
Erre azért felébredtek. :)
Mi is kapunk? <3
Egy évvel ezelőtt...>>

szerintünk: (5/5)
Véleményetek a bejegyzésről...: (5/5)

Szólj hozzá!

Címkék: kutya bakony túra süti kirándulás lángos büfé patak szalonna masni szurdok vinye cuha-patak

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.