A Nagy család

2007-ben elértük életünk egyik célját, saját kertes házba költözhettünk. Még nincs készen, de mi már boldogan birtokba vettük. Az építkezés után lassan visszazökken az életünk a normális kerékvágásba.
Azóta gyarapodtunk 4 macskával, 2 kutyával, szépítjük a kertünket és rengeteg sok ötletünk, tervünk van a jövőt illetően. Milu és NaP ír itt a hétköznapjaikról.

Creative Commons Licenc

Állatkáink: (Katt!)




PitaPata Cat tickers

PitaPata Cat tickers

PitaPata Dog tickers

PitaPata Dog tickers

PitaPata Cat tickers

PitaPata Cat tickers

Mi (fotók)

Építkezésünk 2007

haz_kicsi.jpg

emblema_170.jpg

.
Időjárás előrejelzés

Szmogtérkép Bp.

.
Budapest szmogtérképe

Felhőkép

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Milu75: Szia Mócika, A felszín alatt tudod, mindig vannak problémák. És az a nem mindegy, hogy ezeket hogyan kezeljük. Nálunk látszólag tényleg hasonló volt az érdeklődés, de ez önmagában nagyon kevés! Az élettől egészen mást akarunk és másért teszünk! ... (2016.02.11. 09:38) Közlemény
  • Mócika: Milu!!!!!!!!! Nem akarok hinni a szememnek! :(Nálatok összeillőbb párt keresve sem találni.Annyira közös volt bennetek az érdeklődés minden iránt, hogy el sem tudom képzelni mi oka lehet a szétválásnak!Meg vagyok döbbenve és nagyon-nagyon sajnálom ... (2015.05.01. 16:32) Közlemény
  • Krisztinca: :-( (2015.04.21. 21:28) Közlemény
  • Katalin Farkas: Kedves Nagy család! Egyszerűen imádlak olvasni benneteket,hihetetlenül aranyos a két kutya a kert pedig gyönyörűséges. Üdvözlettel: Kati (2014.05.19. 22:49) Virágos
  • Ákos macska: Én úgy szoktam az ilyen kisebb virágokat közelről fotózni, hogy mögé teszem a kezemet,(vagy egy kartont)és akkor nem a háttérre fog fókuszálni! :) ( Persze csak ha az élességre értetted hogy a legnehezebb lefotózni) :) (2014.03.12. 15:00) Hétköznap
  • Mócika: Szia Milu és Peti. Nagyon örülök, hogy Ti is megtapasztalhattátok ezt a két kis csodát!Mi szeptember hetedikén voltunk Abonyban a macskaklubbal.Ott találkoztunk és ismerkedtünk egymással és a tigriskékkel. Nekem még a kezembe adták és odabújt a nya... (2014.03.12. 14:59) Sibir és Ussuri
  • NaP: Szia Gezaneni33! Persze, azóta is rendben működik a két szikkasztó! Mindkettő kb. 1 köbméter és kb. 210 nm a tetőről folyik beléjük a víz (fele-fele arányban). (2014.03.12. 14:51) Kész a szikkasztó!
  • Utolsó 20

Látogatók...

Éppen most...

Térképen...

free counters

Nyaralás 2.nap

2013.07.13. 21:45 Milu75

Szombat:

Tegnap éjszakával kell kezdenem... Azt már írtam, hogy Süti nagyon védte az ágyunkat. Mindenkire rámordult, de Fügére például tényleg üvöltött. Vuvuvuuuuu-zott harciasan, mikor Füge végigjárta a szobánkat. Aztán valahogy csak megbékélt mindenkivel, de csak azért, mert nem jöttek közel hozzánk. Próbáltam Én mindent. Nyugtattam, egyszer még a földre is lenyomtam. Mármint az ágyra, mikor megfogtam a grabancát. Aztán igyekeztünk úgy helyezkedni, hogy Süti a fal mellett legyen, Én meg az ágy szélén... Egy ideig jó is volt, bár így is állandóan a levegőbe szagolt, mikor nyílt az ajtó. Aztán vagy jött a morgás vagy nem... :O Eszméletlen kutyó.
Apa-gazdi mindeközben kint kártyázott vagy beszélgetett, már nem is emlékszem pontosan... Legalább a hiányáról elvette a kutyók figyelmét Süti morgása. Vagy nem, ezt nem tudjuk meg. Mindenesetre ahányszor nyílt az ajtó, Ők felpattantak és lestek. Át a pléden, takarón, rajtam... Nem volt pihentető.
Már majdnem éjfél lehetett, amikor valami mozgás megint lehetett. Süti leugrott az ágyról és azt hallottam, hogy szaglászik, majd döfköd... Kipattantam az ágyból és éppen akkor emelte ki Zsuzsi táskájából Arti egész hétvégi, kiadagolt kajáját, ami a rászólásomra persze mind szétgurult a földön. :( Ekkor már nagyon haragudtam Sütire. Érezhette is a hangomból, mert mikor mondtam neki, hogy "helyedre", elsunnyogott az ágyunkra és csak pislogott, miközben végignézte, hogy Mi Zsuzsival összeszedjük kicsi Arti kajáját. Bocsánatot kérünk érte és majd Artit kárpótoljuk!!!
Mivel felkeltünk, elmentem a mosdóban, majd a kutyákat is kivittem a kertbe. Örültek Apa-gazdinak, de hogy elvégezték-e a dolgukat, azt nem láttam... Nagy az a kert és nincs megvilágítva, plusz Én is igencsak fáradt voltam. Azért csak visszamentünk, bebújtunk az ágyba és innentől kezdve már azt hittem, nyugi lesz reggelig. Na persze!!! Süti először a lábamnál helyezkedett el. Nagy sóhajtásokkal lekucorodott. Masni is mellé feküdt, de így meg sem tudtam mozdítani a lábamat. Egy ideig persze "jó volt", de aztán elzsibbadtam. Masnikát át is hoztam a fejemhez a párna mellé. Tündérke módjára lefeküdt és aludtunk is pár percet. Majd megint volt valami mocorgás, mert Süti megint morogni kezdett. Már nem is tudom, mi volt a kiváltó ok. Mindenesetre megint betessékeltem a falhoz és még a plédet is ráterítettem, Én meg mellé feküdtem. Jó volt így egymáshoz bújni és amint morogni kezdett, fogtam is vissza még fél álomban is... Masnika persze a "nagy kavarásban" csak visszakerült a lábamhoz. Sebaj! Valamikor hajnalban csak sikerült elaludnunk. És akkor még egyszer felkeltek, mikor Peti bejött és felköltözött fölénk az emeletes ágyra. Bár akkor meg Süti lába becsúszott a fal és az ágy közé, amitől megijedt és nem akart megint odafeküdni. Ám mivel megnyugodni látszott, hagytam és meg is oldotta magának. Engem ugyan majdnem lelökött, de végül csak sikerült "reggel" fél 6-ig aludnunk valamennyit. Amikor is már ébredés volt és kérték a reggelit. Háááát, nem volt egy egyszerű éjszaka. Sok kutyával egy szobában, plusz két kutyával egy egy személyes ágyon. Nem vagyok Én sem ehhez hozzászokva. De túléltük. :) Kissé táskás volt a szemem reggelre... :D

Szóval felkeltünk. Mikor kimentünk a kertbe, nem is voltunk egyedül. Sorban ébredeztek a többiek is. Úgy látszik, másoknál is szokásos a reggeli, hajnali ébredés. Mármint a kutyáknál ugye, mert szerintem a gazdik simán aludtunk volna tovább. :D

Szóval elindult a nap. Kávéfőzés, süti evés volt a program. De az igazi reggelinek főtt virsli volt tervezve. A mi hűtőtáskánkban volt, így előpakoltam, lehúztam a műbelet (amelyikről kellett) és odatettem főni. Hála az égnek nagy lábasok azok voltak, így könnyű dolgom volt. Csak beledobáltam a forró vízbe a virsliket és vártam. Persze Süti és Masni el nem mozdultak a lábam mellől és szerintem csak a kezemet lesték, hátha leejtek egy-egy darabot. Nem így történt. Ellenben egyszer csak már egyre több kutya keveredett körém. És akkor megint történt egy kis affér, ezúttal Süti és Manci között. És most Süti volt alul... Semmi bajuk nem lett, igazából csak acsarkodtak. És emberfejjel nézve Süti meg is érdemelte, hogy most alul legyen. Mancit is és Rozit is megkapta már egyszer-egyszer... A tanulság pedig, tényleg kaja közelében nagyon kell vigyázni rájuk/velük.

A virslik megfőttek, ki is vittük az asztalra. Vittünk még hozzá kenyeret, majonézt, mustárt, ketchupot és szépségesen felszeletelt zöldségeket. Utóbbit a többiek szeletelték. Nagyon szép lett minden. Finom reggeli lett. :)

Utána viszont kivontam magam a forgalomból. Annyira fáradt és álmos voltam, hogy úgy éreztem, ha nem fekszem vissza az ágyba, akkor leesek a székről. A kutyókra közben figyelt Apa-gazdi és mindenki más, így sikerült kb. 1 órát tényleg egyhuzamban és viszonylag kényelmesen aludnom. Szuper volt!!! :)

Közben kint a többiek kutyáztak, beszélgettek, gyakoroltak a délutáni vetélkedőre és végül nekiálltak ebédet főzni. Mikor Én is előkerültem a szobából, már rotyogott a pörkölt alapanyag a bográcsban. Mielőtt azonban a hús is belekerült volna, egy kis sétát terveztünk. Azaz többen szerettek volna lemenni a tóhoz. Igen ám, de a tó nincsen közel. Kb. 2,5 km-t kell odáig gyalogolni. Állítólag aztán viszont lehet fürdeni is benne. Eleinte nem akartam menni... Aztán csak azzal sikerült meggyőzniük a többieknek, hogy mehetünk autóval is. :) Gyorsan átöltöztünk fürdőruciba, majd indultunk is. Ekkorra már Peti bújt vissza az ágyba és aludt el. Nem villanyozta fel a fürdőzés gondolata sem. :)
Szóval 2 kocsival elgurultunk a partig, a többiek pedig gyalog indultak neki. Odaérkezve nem igazán tudtuk, hol is lehetne fürdeni, mert igazából csak a töltésen lehetett megállni és onnan lemenni a partra gyalog. Elkezdtünk mi sétálni és pár méter múlva le is mentünk egy mini partra. Ám a víz elég koszos volt, susnyás és felkavart homokos. Na meg még hideg is. :O A kutyáknak mindenesetre jó volt. Maja, Masni, Boogie és Füge fürödtek is, hozták vissza a vízbe dobált botokat lelkesen. Éppen, mire visszaindultunk, addigra értek le a többiek, akik gyalog indultak el. Azt hiszem, Ők végül le sem mentek a vízpartra... Csak ácsorogtunk, megitattuk a kutyákat és visszaindultunk.

A szálláson mindenki visszaöltözött, majd folytatódott a főzés. Illetve a fiúk főztek, mi lányok pedig heverésztünk a fűben, az árnyékban és pesztráltuk a kutyikat. Zazika is előbújt és hancúrozott a nagyokkal. :)

A pörkölt hamar elkészült, lévén már csak a húsnak kellett megfőnie. Meg is ettük, annak rendje módja szerint. Ismét nagyon finomat alkottak a fiúk, köszönet érte! :)
Ám a főzést nem fejezték be, mert a vasárnapra tervezett halászlét is ma terveztük megfőzni. Hiszen holnap már el kell hagyni a szobákat és akkor majd ebéd után indulunk is haza. Bent a házban pedig Erzsi kezdett neki gofrit sütni. Naaaaagyon fincsi lett!!! Kaptunk hozzá csokiöntetet, pudingot és tejszínhabot. Tiszta csokisak, ragadósak lettünk tőle. És már majdnem szétdurrantunk. :D Erre értettem, mikor azt írtam, hogy kicsit túlterveztük a kaja mennyiséget...

Szóval kint ücsörögtünk, készen lett az összes kaja, megettük, amit tudtunk... Délután fele azért már kezdett mozgolódni a társaság, már csak azért is, mert Erzsi és Én egy vetélkedőt szerveztünk. Kisorsoltunk mindenkit és 3 csapatra osztottuk a társaságot. Igazából mindenki egyénileg versengett, de az eredmények összeadódtak és így alakult ki a végeredmény. Ahogy Én láttam és érzékeltem, mindenkinek tetszettek a feladatok. Volt gumival célbalövés, papucsot az asztalra rúgás, cukorka pakolás szín szerint, víz áthordás merőkanállal és a végén a régi jó korongos játék még gyerekkorunkból. Nagyon sokat nevettünk közben, cukkoltuk egymást, de azért szurkoltunk is mindenkinek. ;) A kutyák ekkorra azért már tényleg voltak annyira fáradtak, hogy nem zavartak be egyik játékunkba sem.

Mire kialakult a végeredmény, a nap is lemenőben volt. A tervezett vacsora pedig szalonna sütés! Délután még úgy gondoltuk, hogy szétpukkadunk és ki is fogjuk hagyni a vacsit, de estére azért csak mindenki odagyűlt a tűz köré. :) Hagymát pucoltunk, zöldséget mostunk, előkerültek a nyársak és mindenki sütögetett. Azt hiszem, volt aki még a reggelről megmaradt virslit is megsütötte. :) Vacsi után pedig a szokásos ücsörgés, borocskázás és beszélgetés, na meg kártyázás volt a program.

Én, személy szerint hamar kidőltem. Valahogy sikerült hamarabb elaludnom, mint tegnap éjjel, de azért ez sem volt zökkenőmentes... (Erről bővebben holnap. - Tisztára, mint egy folytasásos regény :D)

És akkor jöjjenek a mai válogatott képek:
Kora reggel: A kutyák elemükben. Rohanás!!!
01_reggeli_rohangalas.jpg
Boogie-nál a játék :)
02_boogie_nal_a_jatek.jpg


A kávéhoz brownie (Köszönjük Susunak!)
03_brownie_a_kavehoz.jpg
Aztalon a reggeli:
04_virslik.jpg
05_zoldsegek.jpg
Jó étvágyat!
06_jo_etvagyat.jpg
07_reggelizunk.jpg
Zazika Süti mellé feküldt... ;)
08_zazi_suti_fekszenek.jpg
Boogie pedig a kútnál tobzódott. :D
09_boogie_kutnal.jpg
Meleg volt, szeretik a vizet...
Atti és a "kutyamedence":
10_atti_kutyamedence.jpg
Pancsiiiiiii :)
11_kata_miro_pancsi.jpg
Kutyás tombolás!
12_kutyok_fuvon_labdaval.jpg

13_zazi_arti_futnak.jpg

Kis pöttömke, nagy játékkal ;)
14_zazika_jatekkal.jpg
A labda nagy sláger volt. Feri rá is feküdt. :D
15_feri_rafekudt_a_labdara.jpg
Egy kis poén :D
16_feri_fekszik_poen_sorokkel.jpg
Idill, ücsörgés...
18_idill_ucsorges_asztaloknal.jpg
Arti és Manci kidőltek...
17_arti_manci_betonon.jpg
Főzés: Bográcsok készenlétben...
20_bogracsok_asztalon.jpg
Tűz...
21_tuz_fak.jpg
22_feri_favagas.jpg
A hagyma már rotyog is:
25_rotyog_a_hagyma.jpg
Színes lett ;)
26_szines.jpg
Csabi, a szakácsunk:
27_csabi_szakacs.jpg
Közben: Kutya welness
23_kutya_welness.jpg
Furminálás...
24_furminalas.jpg
Menjünk sétálni!
Töltésen...
28_toltesen_megyunk.jpg
29_suti_masni.jpg
Ez itt jónak tűnik...
34_visszatekintve.jpg
Lefelé...
30_lefele.jpg
Kicsit koszos, susnyás...
A kutyiknak tetszik!
31_koszos_kutyik_usznak.jpg
32_uszas_sokan.jpg


Végülis nem rossz kis part:
33_nem_rossz_kis_part.jpg

Visszamentünk a töltésre: Pont megérkeztek a többiek...
35_megerkeztek_a_tobbiek.jpg
Hopp, egy ugrás!
Visszatértünk, újból főzünk. :) Benne a hús!
36_megint_itthon_fozes_csabi.jpg
Ha a tóban nem fürödtünk... Csabi kipróbálta a kerti zuhanyt :)
37_kerti_zuhany.jpg
És a pöri is gyorsan elkészült. ;)
38_elkeszult_jo_etvagyat.jpg
Kutyiknak szaftos kenyér :)
39_kutyiknak_szaftos_kenyer.jpg
Főzzünk tovább! :)
Halászlé...
40_halaszle.jpg
41_szeletek.jpg
Kóstoló ;)
42_kostolas_finom_lett.jpg
Gofri projekt: tészta...
43_gofri_teszta.jpg
Amint készen lett, már ettük is. :)
44_amint_kesz_lett_ettuk.jpg
Fincsi ;)
45_fincsi.jpg
Közben kidőlve pár eb: Bojlika, kis béka... <3
46_bojli_kis_beka.jpg
Füge és Bigi:
47_bigi_fuge_pihennek.jpg
És a gofri tészta is elfogyott... :)
48_kesz_az_oszes_gofri.jpg
Kutyókák a kertben:
49_kertben_kutyik.jpg
Idill a plédeken... :)
49a_idill_szolo_alatt.jpg
Nagy család:
51_nagy_csalad_szolo_alatt.jpg
Zsófi és Masni:
50_zsofi_masni_szagi.jpg
Füge és Zazi játszanak :)
52_zazi_fuge.jpg
53_fuge_zazi_bojli.jpg

Gyakorlás délutánra...
54_gyakorlas_delutanra.jpg
Aztán indulhat élesben a versengés :)
Célbalövés gumival: 5 üres sörösdobozt kellett feldönteni 5 lövésből.
55_celbaloves_gumival_atti.jpg
Éppen dől!!! :D
56_reka_siker_eppen_dol.jpg
Erzsi jó erőben volt:
57_erzsi_bhorpadt_doboz.jpg
Bigike ölben :)
58_bigi_olben.jpg
Papucs reptetés:
Úgy kellett lábat lendíteni, hogy a papucs talppal érkezzen az asztalra. 10 próbálkozás...
59_papucs_reptetes.jpg

Mindenkiről készült videó: Ide csak a sajátunkat illesztem be... 

Cukorkás feladat: megfelelő színt, a megfelelő pohárba és persze sorrendben. 1 perc alatt!
60_cukorkak_sorrendben.jpg
61_cukorkak_kata.jpg
Merőkanállal víz áthordás és üveg megtöltése a kék csíkig. Időre! :)
62_merokanal_erzsi.jpg
63_csabi.jpg

66_reka_koncentral.jpg
Feri boldog sz eredménytől:
64_feri_felugrott_oromeben.jpg
Tamásé lett a leggyorsabb eredmény:
65_tamas_volt_a_leggyorsabb.jpg
Süti, Masni már elfáradtak...
67_suti_masni_elfaradt.jpg
Dobálós:
68_dobalos_zsuzsi.jpg
69_egesz_jo_eredmeny.jpg
A legjobb! (nem tudom, kié volt...)
70_a_legjobb_15_pont.jpg
Csabi dob: A háttér nagyon aranyos. Ölbekutyák :))))
71_csabi_dob_hatterben_olbekuttyok.jpg
A győztes csapat öröme :)
72_gyoztes_orom.jpg
Esti tüzeskedés...
73_tuzrakas.jpg
Hagyma pucolás:
74_peti_hagymat_pucol.jpg
75_szalonnas_asztal.jpg
Sütés!!!
76_sutunk.jpg
77_szalonnazunk.jpg
78_tuz_vaku_nelkul.jpg

Zöldségek várakoznak: (A kenyérről elfelejtettem fotót csinálni...)
79_zolsegek.jpg
Tündérek, mellettünk...
80_kutyik_pleden.jpg
Egy évvel ezelőtt...>>

szerintünk: (5/5)
Véleményetek a bejegyzésről...: (5/5)

Szólj hozzá!

Címkék: kutya úszás süti nyaralás halászlé pörkölt gofri bogrács szalonna masni virsli sarud tisza-tó

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyek.blog.hu/api/trackback/id/tr825411458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása