A Nagy család

2007-ben elértük életünk egyik célját, saját kertes házba költözhettünk. Még nincs készen, de mi már boldogan birtokba vettük. Az építkezés után lassan visszazökken az életünk a normális kerékvágásba.
Azóta gyarapodtunk 4 macskával, 2 kutyával, szépítjük a kertünket és rengeteg sok ötletünk, tervünk van a jövőt illetően. Milu és NaP ír itt a hétköznapjaikról.

Creative Commons Licenc

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

• Milu75: Szia Mócika, A felszín alatt tudod, mindig vannak problémák. És az a nem mindegy, hogy ezeket hogyan kezeljük. Nálunk látszólag tényleg hasonló volt az érdeklődés, de ez önmagában nagyon kevés! Az élettől egészen mást akarunk és másért teszünk! ... (2016.02.11. 09:38) Közlemény
  • Mócika: Milu!!!!!!!!! Nem akarok hinni a szememnek! :(Nálatok összeillőbb párt keresve sem találni.Annyira közös volt bennetek az érdeklődés minden iránt, hogy el sem tudom képzelni mi oka lehet a szétválásnak!Meg vagyok döbbenve és nagyon-nagyon sajnálom ... (2015.05.01. 16:32) Közlemény
  • Krisztinca: :-( (2015.04.21. 21:28) Közlemény
  • Katalin Farkas: Kedves Nagy család! Egyszerűen imádlak olvasni benneteket,hihetetlenül aranyos a két kutya a kert pedig gyönyörűséges. Üdvözlettel: Kati (2014.05.19. 22:49) Virágos
  • Ákos macska: Én úgy szoktam az ilyen kisebb virágokat közelről fotózni, hogy mögé teszem a kezemet,(vagy egy kartont)és akkor nem a háttérre fog fókuszálni! :) ( Persze csak ha az élességre értetted hogy a legnehezebb lefotózni) :) (2014.03.12. 15:00) Hétköznap
  • Mócika: Szia Milu és Peti. Nagyon örülök, hogy Ti is megtapasztalhattátok ezt a két kis csodát!Mi szeptember hetedikén voltunk Abonyban a macskaklubbal.Ott találkoztunk és ismerkedtünk egymással és a tigriskékkel. Nekem még a kezembe adták és odabújt a nya... (2014.03.12. 14:59) Sibir és Ussuri
  • NaP: Szia Gezaneni33! Persze, azóta is rendben működik a két szikkasztó! Mindkettő kb. 1 köbméter és kb. 210 nm a tetőről folyik beléjük a víz (fele-fele arányban). (2014.03.12. 14:51) Kész a szikkasztó!
  • Utolsó 20

Látogatók...

Éppen most...

Térképen...

free counters

XXI. túra

2013.08.04. 22:57 Milu75

Vasárnap:

Már a 21. túráját tartottuk a TúraCsapatnak. :O Azt hiszem, tényleg rohan az idő. :)
Régi vágyam volt, hogy egyszer a Bakonyba is elmenjünk, mert az olyan széééép!!!! És most összejött. Több előtúra is megelőzte a mait, de mindenki egyetértett abban, hogy nagyon jó hely. Szép is, jó is. Van parkoló büfével, az úton sok-sok látnivaló, barlang, szurdok, rét, tisztás, pihenő, stb... Egyetlen hátránya, hogy sajnos elég messze van Pesttől. De egy évben egyszer mégis megengedhetjük magunknak, hogy kicsit messzebb menjünk.

Szóval: A találkozó 10-re volt meghirdetve. Szépen lassan megérkezett mindenki... Közben páran vissza is mondták a jelentkezést a nagy melegre való tekintettel. Ezt abszolút meg tudom érteni, nekem is voltak kételyeim, hogyan fogjuk bírni a kirándulást a 35 fokos melegben.

Végül 24 kutya és 29 lelkes, bátor gazdi indult neki az erdőnek. :) Már az elején megdöbbentem, mikor megláttam a totál kiszáradt Cuha-patakot. Illetve a medret ugye... :( Anno még a hídon keresztül tudtunk a túlparta átjutni, most meg el sem hitték nekünk, hogy itt 1 hónapja térdig érő, csodásan csobogó patak csordogált. Elindultunk a meder mellett, majd benne is. Hamar elértünk a Kőpince barlanghoz és forráshoz. Itt sokan bementek a barlangba, körbenéztek, majd kijöttek és megtöltöttük a kulacsokat, flakonokat... A kutyákat is itattuk ezerrel, mert már ekkor lógott mindegyiknek a nyelve. Nem is a rohangálástól, hanem a tikkasztó kánikulától. A levegő fülledt volt, nem nagyon mozdult... És még előttünk volt a Zsidó-rét, ami elég nagy. Sehol egy árnyék és bizony nekünk hoszzában kellett rajta áthaladnunk. Az elején megálltunk, bevártuk egymást, majd mondtam is, hogy mindenki menjen a saját tempójában, ahogy tud, találkozunk a túlsó oldalon, az árnyékban. ;) A kutyák itt még lelkesek voltak és futkároztak a nagy fűben, vadvirágok között. Kicsit kergetőztek is, aztán bandukoltak tovább mellettünk.
Minden elágazásban megálltunk, bevártuk egymást, pihegtünk és megitattuk a nyelvlógató kutyusokat, akik nagyon rendesen viselkedtek egymással. Nem volt semmi összetűzés. :) Még egy rövid szakaszon mentünk az erdőben, aztán elértük a Pakuts-pihenőt. Itt ért a másik döbbenet, mikor itt is egy totál kiszáradt medret pillantottunk meg. :O Szerencsére azért egy mélyebb szakaszon megmaradt egy kis víz, ahol a kutyák megmártóztak. Vagyis inkább dagonyáztak és úgy hűltek le... Merthogy elég felkavart, koszoska volt már ez a mini tó. Mi meg közben megtartottuk az agytornát. Egy 10 kérdésből álló kvízt állítottam össze, ami a gazdik elmondása alapján most nehézre sikeredett. :O Azért mégsem lehetett olyan  nehéz, hiszen született egy 9, egy 8 és sok-sok 7 pontos eredmény is. :) Utóbbiak közül szétlövő kérdésekkel döntöttük el, ki is legyen a harmadik helyezett.

Agytorna és a rövid pihenő után tovább indultunk. Illetve itt szétvált a csapat. A legtöbben mentek az eredeti útvonalon, a szurdokon keresztül, ami igazából a patak medret jelentette. Elmondásuk szerint sokkal könnyebben volt járható most a szurdok, így hogy ki volt száradva. Ám a látvány sem volt olyan lenyűgöző, mint mikor víz is zubogott benne... Valamit valamiért, ugye: Merthogy akkor meg nem tudtunk végig menni rajta. :(
Páran pedig, akik vagy már voltunk itt, vagy mert nem akartuk bevállalni a lassúságot és a boka kificamodást, egy könnyedebb, lankásabb úton mentünk tovább. Mind a két útnak a vége az Ördög-rétre vezetett, ahol ismét találkozott a csapat.
Itt ért azt hiszem, a harmadik megdöbbenés, amikor megláttam azt a csodaszép, kis gyöngyszem rétet (Ördög-rét), rajta kb. 20 sátorral, kialakított konyhával, fürdővel... :( Megmondom őszintén nem tetszett. Én egy kis nyugodt gyöngyszemre emlékeztem az erdő közepén és örültem volna, ha ezt a többiek is látják. Ehhez képest egy táborba csöppentünk. Ide terveztem a kutyás vetélkedőt, de úgy döntöttünk, hogy egy rövid pihenő után inkább induljunk tovább, illetve most már visszafelé. Sajnálom nagyon, hogy így alakult, bár a túra végén már nem bántam, hogy a vetélkedő kimaradt. Így is sok idő elment magával a túrával, mindenkit kikészített egy kicsit a meleg és inkább csak ücsörögtünk, majd még várt ránk egy hosszú hazaút is...

Azért a közönségszavazást megtartottuk és az agytorna döntőt is. Mikor kialakult a végeredmény és a szendvicsek is elfogytak, indultunk. Egy rövid szakaszon felfelé emelkedtünk, majd elértünk egy murvás, lankás útra. Egyetlen baj volt vele, hogy néhol ismét a tűző napon kellett bandukolnunk. Itt is megálltunk kétszer is és itattuk a kutyákat. Gyorsan fogyott a vizünk. :O

Mikor újból a Pakuts-pihenőhöz értünk, megpihentünk a padokon. Örültünk, hogy ülhetünk. :) Kutyáink ismét dagonyáztak a mini tóban, így hűtötték le kis testüket. Majd készítettünk egy remek csoportképet a megfáradt csapatról. Ilyen még úgysem volt, hogy csak úgy ülünk a padoknál. :) (Vagy mégis?)
Itt még talán lett volna lehetőségünk a vetélkedőre, de többen is azt tanácsolták, hogy legyen inkább a következő túrán. Nem kellett sokat győzködniük. ;)

Indultunk hát tovább a már ismert erdős szakaszon, majd elértünk a Zsidó-rétig. Ekkor pont délután 2 és 3 óra között jártunk, nem sok kedvünk volt kimenni a tűző napra. De megtettük, hősiesen átvágtunk a mezőn. :) Már a kutyák sem rohantak olyan gyorsan mellettünk. Az utolsó szakasz előtt megpihentünk a Kőpince forrásnál. Nagyon jókor jött ez, hiszen ekkorra már sokaknak elfogyott a vizük, vagy ha még volt is, az már felmelegedett. Meg is töltöttük az üvegeinket sorban és kortyoltuk a 7 fokos vizet. :)

Innen már csak pár száz méter és elértük a parkolót. Többen megpihentek a büfében, lángost rendeltek, kávéztak és jégkrémet ettek. :) Közben előkészültünk a díjátadóra és a tombolára is. Nekem nagyon jó volt végre leülni, de Süti és Masni is így volt ezzel. Befeküdtek a hátsó ülésre és nem is mozdultak onnan már hazáig. <3 Nem is csodálom, elfáradtak a nagy melegben. Na meg Masnika sokat rohangált Bozda után, miközben még most is ugatta, ugatta, ugatta... :S

Páran már ekkor elmentek, mert dolguk volt még délután és mint mondtam, hosszú volt az út hazáig. Azért maradtunk sokan a díjátadóra és a tombolára. :) Volt is öröm, mindenki nyert valamit. :)

Személy szerint nagyon jól éreztem magam. Kicsit kifáradtam a nagy melegtől, plusz a túra közepétől még a térdem is bizsergett. Utóbbit nem sikerült megfejtem, miért... A lényeg, hogy másnapra elmúlt. :)

Képeink:
Gyülekező!
Gazdik kaptak üdvözlő, "népszámláló" cukorkát:
Tombola jegyet is árultunk :)
Két gazdi sütit is hozott! Köszönjük szépen Enikő és Susu!!! :*

Masni már itt rá volt kattanva Bodzára...
Még érkeztek...
Aztán elindultunk:
Első döbbenet: Az üres meder :O
Mellette megyünk...
Kőpince barlang:
Kőpince forrás:
Itt már volt egy kis víz is, hiszen jött a forrásból. ;)
Masni persze Bodzával... Már koszosan.
Elértünk a Zsidó réthez:
Indulás!

Érkezés a rét másik oldalára...
Mini pihi, már az erdőben... :)

Menjünk tovább...
Az út közepén... egy kidőlt fa! :O
Megkerültük:
Elérkeztünk a Pakuts-pihenőhöz:
Itt volt egy picike dagonya ;)
Gazdiknak agytorna:
Feltekintve ;)
Lent, kutyikák :)
Pöttöm kincset keres :)

Indulás a szurdok felé...
Itt van már...
Na, ez tényleg dagonya :D

Az iszappakoláson túl...
Mederben, illetve mellette tovább...
A könnyedebb szakasz:
Falmászók... :O
Nem csak a gazdik, a kutyák is bevállalősak voltak :O

Tovább: Innen már kalandosabb egy kicsit...
De szép is ;)
Van, aki fent...
És van aki lent...
Ki, ahol tudott, illetve ahol kényelmes ;)
Megint egy kis pancsizó hely ;)
Túracsajok most is felmentek a Zsivány baranghoz:

Addíg a többiek lent vártak...
Pihi...
Valahol itt a Bakonyban biztos van kincs: Most Bigi kereste ;)
Még egy rövid szakasz...
Aztán már lankásan az Ördög-rétig:
Réten, a sok sátor :O
Lepihentünk a rét egyik szegletében...
Agytorna döntő:
Utána megyünk tovább:
Felfelé...
Felértünk a murvás útra...
Bevártuk egymást...
Kunyi...
Pihi...
Tovább, együtt...
Indulás a kevésbé árnyékos szakaszon...

Elágazás...
Iszunk...
Előre!
Ismét itt a Pakuts-pihenő:
Ücsörgés...
Csoportkép! :)
Még egy dagonya party:

Aztán induás vissza a kocsikhoz:
Ismét megkerültük a kidőlt fát:
Újból a Zsidó réten: tűző napon...
Süti és Masni <3
És már itt is a patak:
Hűsölés :)
Forrás:
Utolsó emelkedő... És már Vinyén is vagyunk. ;)
Díjátadó:
Közönségdíjak: Tapsi és Zazi :)
Tündérke:
Megnézzük, mit nyertünk. :)
Tomboláról pár kép...
Első három "díj":
Aztán elöszönés és hazaindulás...
Egy évvel ezelőtt...>>

szerintünk: (5/5)
Véleményetek a bejegyzésről...: (5/5)

Szólj hozzá!

Címkék: kutya bakony túra süti kirándulás masni vinye

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.